Konkurs Świąteczny – 18/12/2015

Warzywa – najzdrowsze pożywienie na świecie, zazwyczaj są niskoenergetyczne a bogate w składniki odżywcze, praktycznie same witaminy, mikroelementy, łatwo przyswajalne węglowodany, bioflawonoidy, łatwostrawne aminokwasy i włókno pokarmowe.. 

Najlepsze spożywane na surowo w postaci sałatek, szejków, koktajli 🙂

Słyszymy w środowisku dietetycznym i medycznym aby spożywać 5 porcji owoców i warzyw dziennie, natomiast zdecydowanie więcej powinniśmy spożywać właśnie warzyw!

O chlorofilu mowa już była, stąd doskonale wiemy jak ważne są zielone warzywa liściaste..

Wciąż tak mało doceniane i w za małej ilości niekiedy spożywane!

Dziś skupimy się na mistrzu zielonych warzyw!

Coraz bardziej popularny w polskiej kuchni, coraz więcej przepisów z jego udziałem można spotkać w popularnych książkach kucharskich czy na stronach internetowych o tematyce zdrowej żywności.

Śmiało można go zaliczyć do super żywności, swoim wartościami odżywczymi bije inne produkty!

Cóż to takiego? Co to za super warzywo i do jakiej rodziny botanicznej należy?

Odpowiedź prosimy podać w komentarzu! 

Jeśli przedstawiona ilość informacji jest nie wystarczająca, proszę czytaj dalej 😉

`Jedna filiżanka tego warzywka spokojnie zapewni dzienną dawkę witaminy C.

`Bogate źródło witaminy A, żelaza i wapnia.

`Ważne źródło potasu, manganu, miedzi.

`Pokryje zapotrzebowanie na witaminę K.

`Unormuje cukier we krwi, działa antynowotworowo..

`Japończycy przygotowują z niego popularny sok o właściwościach leczniczych na wiele współczesnych chorób.

Jaką nazwę nosi ten sok? 😉

 

Odpowiedź prosimy podać w komentarzu!

`Wyjątkową cechą jest to, że mróz jest w stanie poprawić jego smak a nie mu zaszkodzić 🙂

Już na pewno wiecie co to takiego 😉

Mile widziane propozycje Waszych ulubionych potraw w komentarzu, co lubicie z niego najczęściej przygotowywać? 😉

Warto pamiętać aby liściaste zielone warzywka w tym również warzywa korzeniowe lubią chłonąc wszelkie zanieczyszczenia środowiska (z gleby i powietrza) oraz wszelkie środki ochrony roślin jak pestycydy.

Dlatego warto zaopatrywać się w organiczną wersję na tyle ile to możliwe, szczególnie takową podawać naszym najmłodszym, u których budowana jest mikroflora zapewniająca odporność organizmu!

🙂

 

 

Zespół Farmy Świętokrzyskiej

 

Podziel się...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page

Komentarze