Przecier ogórkowy nie tylko do zupy. Poznaj naszą kulinarną inspirację!

Przecier ogórkowy to doskonała baza do zupy, szczególnie gdy nie mamy pomysłu na obiad lub trzeba przyrządzić coś na szybko. Dorzucamy warzywa – marchewkę, pietruszkę, ziemniaki, seler, przyprawy, oliwę i gotowe! Jednak przecier ogórkowy możemy wykorzystać także do innych potraw, a z dodatkiem cebulki, także jako surówkę do głównego dania.

Ogórki kiszone, też w formie przecieru, są doskonałym pokarmem dla naszego organizmu. Jako probiotyki wpływają na oczyszczanie organizmu, budowanie jego odporności i zwalczanie patogenów. Stanowią także ochronę przed infekcjami bakteryjnymi. Spożywając je, dostarczamy licznych witamin i minerałów: B1, B2, B3, A, C, E, K oraz  wapnia, potasu, fosforu i magnezu.

Dziś zapraszamy Was do zastosowania przecieru, aby urozmaicić swoje menu i mamy dla Was:

ogórkowe naleśniki z soczewicą!

Naleśniki (ciasto) wykonujemy zgodnie z ulubioną recepturą. Tym, którzy zwykle smażą je używając mąki pszennej, polecamy do wypróbowania mąkę gryczaną lub mąkę orkiszową! A jak przygotowujemy farsz?

Soczewicę – zieloną, czerwoną, czarną lub żółtą (ja jestem fanką zielonej) gotujemy wg instrukcji podanej na opakowaniu, możemy nawet ciut rozgotować. Następnie przekładamy do kielicha blendera, dodajemy przyprawy: pieprz, słodką czerwoną paprykę (może być wędzona) i miksujemy na gładką masę. Ten soczewicowy farsz nakładamy na naleśniki i dodajemy do niego przecier ogórkowy. Zawijamy i podgrzewamy (na patelni czy w piekarniku). Dzięki ogórkom naleśniki nie będą takie suche, a w połączeniu z ostrymi przyprawami będą miały ciekawy, pikantny smak. Podobny farsz możemy zrobić z ciecierzycy lub czerwonej fasoli.

A dlaczego polecamy sięgnąć po soczewicę? Zaraz po nasionach soi, soczewica jest najlepszym źródłem dobrze przyswajalnego białka pochodzenia roślinnego. Jest także bogata w błonnik, który sprawia, że szybko czujemy się syci, a także korzystnie wpływa na motorykę jelit. Jeśli chodzi o zawartość witamin i minerałów, to w soczewicy znajdziemy m.in. wapń, potas, sód, magnez, cynk, żelazo, fosfor, miedź czy mangan. Połączenie z ogórkami kiszonymi sprawia, że bardzo prostym daniem możemy doznać nie tylko walorów smakowych ale i dostarczyć organizmowi podstawowych składników odżywczych jak i mikro i makroelementów.

Skusicie się na nasze naleśniki?

 

Komentarze