W kwietniu rządzą ogórki kanapkowe!

Kontynuująca nasz noworoczny program, na kwiecień wybraliśmy dla Was ogórki i morele – i na surowo i w postaci różnych przetworów. Szczególną uwagę zwrócimy na ogórki kanapkowe, które są jednocześnie nowością na naszej Farmie! Jednak na wstępie kilka słów o właściwościach naszych kwietniowych bohaterów.

Ogórki kanapkowe, ale także te surowe i kiszone to…

…doskonałe uzupełnienie codziennej diety, które może podreperować nasze zdrowie, ale także zadbać o cerę czy włosy. Ogórki nawadniają nasz organizm, jednocześnie dbając o skuteczne usuwanie z niego toksyn. Spożywanie ich korzystnie wpływa na liczne narządy wewnętrzne, ale także dba o to, byśmy świeżo, młodo i pięknie wyglądali. Jeśli potrzebujemy oczyścić nasz organizm, obok licznych innych darów natury (pestki dyni czy czosnek), można śmiało sięgnąć właśnie po ogórki, bowiem enzym trawienny w nim zawarty, wykazuje właśnie takie działanie, szczególnie ukierunkowane na walkę z pasożytami.

Ogórki kiszone natomiast to doskonały probiotyk, który stoi na straży flory bakteryjnej w przewodzie pokarmowym. A wraz z nadejściem wiosny, licznymi kuracjami oczyszczającymi po zimie, warto zadbać o to, by nasze jelita były prawidłowo odżywione i uszczelnione.  O działaniu ogórków kiszonych jako żywności czynnościowej pisaliśmy TU (klik).

A jeśli jeszcze nie próbowaliście naszych ogórków z curry – sięgnijcie po nie od razu! Więcej o nich poczytacie TU (klik)!

Morele

Najczęściej spożywaną postacią moreli są morele suszone, ponieważ są dostępne cały rok! Pamiętajcie, by podczas zakupów wybierać te ciemne osobniki, bowiem ich kolor świadczy o tym, że nie były siarkowane, w przeciwieństwie do tych jaskrawo pomarańczowych. Świeże morele (ale także i te suszone), po które już niebawem będziemy mogli sięgnąć są źródłem licznych witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Warto wymienić chociaż witaminy A, z grupy B czy C; fosfor, potas, wapń czy żelazo. Są oczywiście naturalny źródłem błonnika, flawoidów czy kwasów organicznych. Synergiczne działanie tych wszystkich składników sprawia, że konsumpcja moreli może wspomóc:

  • podniesienie odporności
  • oczyszczanie organizmu, szczególnie nerek
  • regulacje układu krążenia
  • eliminację stanów zapalnych skóry

Jak widzicie, zarówno świeży owoc, jak i w postaci suszonej może przynieść wiele dobrego dla naszego organizmu. Mamy także dla Was Bio Konfiturę z moreli – koniecznie spróbujcie! A o jej wykorzystaniu nie tylko na kanapki przeczytacie w jednym z kolejnych wpisów!

Komentarze