Majowi sprzymierzeńcy: rzodkiewka i sałata! A na oczyszczanie…

To już piąty miesiąc, gdy krok po kroku wzbogacamy nasze jadłospisy i warzywa i owoce. W maju wybraliśmy dla Was takie trio: rzodkiewka, sałata i… grejpfrut! To, co łączy wszystkie te produkty to zdumiewający wpływ na proces oczyszczania i jednocześnie budowania odporności organizmu. Przeczytajcie o ich właściwościach, a w następnym wpisie zaproponujemy kilka kulinarnych rozwiązań na te smakołyki.

Rzodkiewka

Czy wiecie, że rzodkiewka należy do rodziny kapustowatych? I że występuje w kilku kolorach? Obok najpowszechniejszej różowej odmiany, jest jeszcze wersja biała, żółta czy czarna. Od tysiącleci stosowana w celach kulinarnych i leczniczych.  jest na całym świecie od dawien dawna, stosowana w celach kulinarnych i leczniczych. Wspiera walkę z pasożytami ale także wykorzystuje się ja do problemów skórnych.

Rzodkiewka jest obfitym źródłem witaminy C. Wspiera odporność i działa przeciwko wolnym rodnikom, a także dba o układ krwionośny, odbudowując naczynia krwionośne. Poza witaminą C, znajdziemy w niej dużo kwasu foliowego, witamin z grupy B oraz minerałów takich jak żelazo, wapń, magnez czy miedź. Więcej o witaminie C przeczytacie tu (klik)!

Sałata

Jak patrzymy na sałatę, to wiemy, ze jako zielone warzywo musi mieć niezwykłą moc! To za sprawą chlorofilu, który wspiera oczyszczanie organizmu, budując jego odporność, ale także dla o inne układy i narządy w naszym ciele. Wśród witamin i minerałów występujących w sałacie znajdziemy m.in. witaminy E, C i z grupy B, beta-karoten, potas, żelazo, mangan, magnez. Sałata zawiera także silne przeciwutleniacze: luteinę i zeaksantynę, chroniące przed zwyrodnieniem plamki żółtej. Zielone liście są także źródłem krzemu, wspomagającego układy: nerwowy, kostny i naczyniowy. Liczne odmiany sałat pozwalają na eksperymenty w kuchni, a co ważne – wcale nie trzeba się martwić, że się przejemy! Jest to bowiem bardzo nisko kaloryczne warzywo!

Grejpfrut

Ten jeden z częściej wybieranych cytrusów uprawiany jest w wielu krajach strefy podzwrotnikowej. To niskokaloryczny owoc (ok. 42 kalorii (kcal) na 100 g), po którego chętnie sięgają wszyscy, którzy dbają nie tylko o zdrowie, ale i o ładną sylwetkę i skórę. Spożywanie grejpfrutów oczyszcza wątrobę oraz wspiera procesy filtracyjne krwi, jednocześnie usuwając z niej toksyny. Wpływa także korzystnie na poziom cholesterolu we krwi i wspiera usuwanie już istniejących w niej złogów.  Grejpfruty to dobre źródło witamin: C, A, z grupy B, bioflawonoidów i minerałów: potasu, żelaza, magnezu, fosforu i miedzi.Dzięki zawartym w nich kwasom, znalazły także zastosowanie nie tylko w kuchni, ale też w kosmetyce: oczyszcza, ujędrnia i tonizuje skórę, jednocześnie wzmacniając naczynia krwionośne.

I już niebawem kilka inspiracji kulinarnych na wykorzystanie majowej trójki!

Komentarze