Oczyszczanie po świętach

Święta mają to do siebie, że często, bez względu na to, jak bardzo mocno postanawiamy zachować umiar przy stole, tracimy zdrowy rozsądek i przeholowujemy z jedzeniem. Gdyby faktycznie tak się stało i w tym roku, to przez najbliższe dni warto urozmaicić swoją dietę w produkty i dania, które pomogą zrzucić świąteczny balast. Pomysły na oczyszczanie po świętach można wykorzystać przy każdej większej imprezie, choć zdecydowanie zalecamy umiar…!

Koktajle dobre na wszystko?

Doskonałą metodą na oczyszczanie po każdym wielkim świętowaniu jest wzbogacenie swojej diety w koktajle. Nadają się do nich niemalże wszystkie warzywa, a szczególnie te zielone, a także owoce. Dziś proponujemy, by skorzystać z jarmużu, zarówno surowego jak i tego w proszku. Obydwa mają w sobie mnóstwo cennych witamin, minerałów. Jarmuż zawiera duże ilości witamin: A, C, K  i minerałów: wapń i potas, żelazo. Ponadto jest źródłem przeciwutleniaczy oraz błonnika. Mamy tam też masę fitoskładników zwiększających aktywność komórek odpornościowych organizmu, które po dużej dawce cukrów (eh te mazurki…) mogły zostać osłabione. 

Zielony koktajl z jarmużem i śliwką

  • garść świeżego jarmużu lub 2 łyżki jarmużu w proszku
  • śliwka
  • dojrzały banan
  • dojrzałe kiwi
  • łyżeczka siemienia lnianego
  • 300 ml wody

Wszystkie składniki dokładnie blendujemy.

Zielony koktajl z jarmużem i grejpfrutem

  • garść świeżego jarmużu lub 2 łyżki jarmużu w proszku
  • połówka wyfiletowanego grejpfruta (bez białych błonek
  • banan
  • 300 ml wody

Wszystkie składniki blendujemy.

Zielony koktajl z jarmużem i ogórkiem

  • garść świeżego jarmużu lub 2 łyżki jarmużu w proszku
  • świeży ogórek
  • duże jabłko
  • banan
  • sok z limonki
  • 300 ml wody

Wszystkie składniki blendujemy.

Jak szybciej wrócić do formy?

  • na dzień dobry zafundujmy sobie szklankę ciepłej wody z sokiem z limonki lub 1/2 cytryny
  • dobrym wyborem śniadaniowym będzie owsianka z owocami
  • nawadniamy się cały dzień – zamiast czarnej herbaty czy kawy sięgamy wyłącznie po wodę niegazowaną, herbaty ziołowe czy owocowe (bez cukru!), sok z zielonego jęczmienia (tylko nie zmieloną trawę!), czystek
  • głównym pożywieniem niech będą warzywa – najlepiej zielone; w towarzystwie kaszy jaglanej czy gryczanej
  • spacerujemy lub wybieramy inną aktywność fizyczną

    Dzięki takim drobnym modyfikacjom diety, od razu poczujemy się lepiej, lżej i zdrowiej!

    Komentarze