Gruszka i jej moc właściwości!

Gruszka to bez wątpienia jedna z najlepszych jesiennych bomb witaminowych. Wraz z nastaniem jesieni warto po nią sięgać, aby zadbać o odporność, ale także układ nerwowy i w ogóle cały organizm. Nie dość, że pyszna to i jeszcze zdrowa! Przeczytajcie dlaczego warto wzbogacić dietę w gruszki! A na koniec podpowiemy, jak świetną bazą mogą być te owoce do pysznych koktajli!

Witaminy i składniki mineralne

W gruszce znajdziemy witaminę C oraz rozpuszczalne w tłuszczach witaminy: A, E. K, a także witaminy z grupy B. To idealny zestaw budujący i wspierający odporność a jednocześnie pierwsza pomoc dla naszego układu nerwowego i zdrowia psychicznego.

Chcesz dowiedzieć się więcej o witaminach…?  Zajrzyj TU (klik) i TU (klik)!

 

Gruszki, obok witamin, obfitują w zawartość cennych składników mineralnych. Znajdziemy tu wapń, żelazo, cynk, fosfor czy kwas foliowy. Jest tu także potas wspierający obniżanie ciśnienia krwi oraz czyszczący i nerki i żyły. Jest tu też niemało błonnika, który przyspiesza trawienie i reguluje metabolizm glukozy. Jednak jeśli skarżysz się na zaparcia po gruszkach – jest na to sposób: obierz ją ze skóry!

Z rzadziej spotykanych minerałów w gruszce występują: bor i jod:

  • bor dba o to, byśmy nie tracili z naszych kości wapnia, a ponadto dobrze wpływa na pracę mózgu;
  • niedobór jodu może u dorosłych upośledzać funkcje rozrodcze czy prowadzić do niewydolności tarczycy. Dzieciom jod jest niezbędny do poprawy zdolności uczenia się i prawidłowego wzrostu. Nie dajmy sobie wmówić, że wystarczy nam spożywać jodowaną sól, która przecież jest drogą m.in. do nadciśnienia.

Najszybszy koktajl – banan z gruszką:

  • 2 banany (dojrzałe)
  • gruszka
  • 300 ml napoju ryżowego
  • 2 łyżeczki otrębów owsianych

Wszystkie składniki blendujemy i gotowe!

Witaminowa petarda

Jeśli do gruszki i banana dodamy kiwi, to będziemy mieć wspaniałą bazę do wszelkich koktajli – najlepiej na bazie wody lub mleka roślinnego!  Z taką bazą możemy nieźle poszaleć:

  • z dodatkiem kaszy jaglanej lub płatkami owsianymi (namoczonym przez noc( sprawdzi się jako świetne śniadanie
  • z natką pietruszki postawi nas na nogi i doda energii
  • z jagodami goi, miętą lub szpinakiem zadba o nasze codzienne porządki w organizmie

A po inne gruszkowe inspiracje zajrzyjcie TU (klik) – znajdziecie tam i smoothie i ciasteczka i owsiankę!

Komentarze