Co do szkoły?

Co do szkoły? To pytanie spędza sen z powiek rodzicom, którzy chcą zadbać o zdrowie swoich dzieci i przygotować im pożywne jedzenie. Co roku temat wraca jak bumerang, dlatego po raz kolejny poszerzamy listę smakołyków dla dzieci!

Co do szkoły? Najwygodniejsze rozwiązania:

To, co przychodzi nam do głowy jako najprostsze szkolne rozwiązanie to kanapki. I owszem, odpowiednio skomponowane będą nie tylko pożywnym, ale i pełnowartościowym posiłkiem. Jednak do kanapek wrócimy w oddzielnym poście. A dziś posiłki, które idealnie zamkną się w lunchboxach:

  • faszerowane warzywa – połówka cukinii czy papryki nadziewane warzywami i kaszą doskonale sprawdzą się podczas przerwy obiadowej. Nie jedno dziecko ze smakiem zje także pieczone ziemniaki ze zdrowymi dodatkami
  • omlet – łatwy w konsumpcji, a można go przyrządzić na wiele sposobów – z warzywami, z owocami, z płatkami owsianymi
  • domowa pizza – pełna zdrowych składników na pewno wywoła wielki „wow” wśród rówieśników, a dodatkowo porządnie nasyci

  • pełnoziarniste naleśniki i domowe tortille – można zapakować do nich wszystko, a co jest ich niezaprzeczalnym atutem, wybornie smakują też na zimno
  • sałatki – szczególnie takie, których bazą jest pełnoziarnisty makaron lub brązowy ryż. Idealnie sprawdzą się z warzywami, strączkami i nie problem jest zabrać do nich pyszny sos. Tylko pamiętajcie o sztućcach!
  • owsianki, jaglanki, gryczanki – najlepsze drugie śniadanie pod słońcem, koniecznie z pysznymi owocami. Wspaniała alternatywa dla słodyczy.
  • orzechy – zdrowe i naturalne wsparcie mózgu, nie trzeba ich zachwalać
  • placki i placuszki – z cukinii, marchewki, z kalafiora. Z kaszą jaglaną, z kaszą manną. W każdym tygodniu mogą być inne.
  • babeczki i muffinki – naturalnie bez cukru, z owocami lub warzywami – świetnie nadają się ku temu m.in. buraki.

Dziś zasypaliśmy Was inspiracjami, jak różnorodne mogą być posiłki do szkoły (i pracy też!). Teraz sukcesywnie, będziemy rozwijać poszczególne punkty serwując Wam sprawdzone (na dzieciach!) przepisy!

Przygotowywanie dziecku, a najlepiej z dzieckiem, zdrowych przekąsek do szkoły jest idealnym sposobem na wprowadzanie odpowiednich nawyków żywieniowych, więc korzystajcie z tego! I podzielcie się innymi swoimi sprawdzonymi przepisami na posiłki dla dzieci!

Skorzystajcie też z poprzedni inspiracji:

Komentarze