Konkurs Świąteczny – 20/12/2015

Dziś temat o najzdrowszej i najbardziej lubianej przekąsce !

Kochamy je chrupać godzinami i ciężko przestać szczególnie podczas seansu kinowego czy dluższej rozmowy 🙂

Orzechy – rodzaj suchego owocu zamkniętego w twardej skorupce..

Kiedyś spożywane tylko przez zamożnych, dziś dobrze dostępna, zdrowa, popularna przekąska!

Jednak istnieje jedno „ale” kiedy o nich myślimy.. boimy się panicznie dużej ilości kalorii, która wynika z dużej zawartości tłuszczy..

Ograniczamy ich spożycie, niekiedy wręcz ich unikamy, czy ten lęk jest słuszny?

Boimy sie przybrać na wadze, a przeprowadzone dotychczas badania ujawniają, że włączenie orzechów do codziennej diety, nie spowodowało przyrostu masy ciała a niekiedy wręcz jej spadek..

oczywiście mówimy o orzechach surowych nie poddanych procesowi prażenia..

Tyczy się to wszystkich nasion ze względu na dużą zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych, których struktura ulega zmianie pod wpływem wysokich temperatur.

Tłuszcze zawarte w orzechach/nasionach jak w kokosie i awokado to tłuszcze, które powinniśmy dostarczać naszemu organizmowi codziennie w postaci surowych produktów..

szczególnie z naciskiem na produkty zawierające kwasy Omega-3, których obecnie w diecie mocno brakuje w porównaniu z Omega-6. Ich działanie jest przeciwstawne, stąd ich odpowiedni stosunek jest tak istony.. Omega-3 działają silnie przeciwzapalne natomiast Omega-6 prozapalnie.

Środowiska medyczne i dietetyczne straszą nas tłuszczami, aby mocno je ograniczać, lecz zdecydowanie groźniejsze są przetworzone węglowodany..

Tłuszcz, tłuszczowi nierówny stąd miejmy na uwadze jakie tłuszcze spożywamy!

..

Zatem jak myślicie, które orzechy są najzdrowsze? Podpowiem, że ich kształt utożsamia się z działaniem na konkretny narząd! Jaki to narząd? 😉

Gatunek drzewa liściastego, orzech bogaty w kwasy Omega-3, witaminy z grupy B oraz witaminę E..

Którego roku sięga historia tego popularnego drzewa, który daje nam te cudowne zdrowie?

 …

Musimy zadbać aby dostarczać zdrowe tłuszcze każdego dnia w surowych produktach!

Orzechy/nasiona obok zielonych warzyw liściastych, stanowią świetne źródło białka dla osób stosujących dietę roślinną..

 

Dużo komentarzy, mile widziane 😉

 

Zespół Farmy Świetokrzyskiej

 

 

 

Podziel się...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page

Komentarze