Proste przekąski na upały!

Wysokie temperatury nie sprzyjają apetytowi. Chciałoby się wówczas leżeć pod palmą, popijając zimne napoje i najlepiej jakby ktoś nas jeszcze wachlował. 😉 Jednak tak jak o prawidłowym nawodnieniu w gorące dni, należy także pamiętać o regularnych posiłkach. I idealnie sprawdzą się to proste przekąski na upały!

Wielu z nas stosuje nie do końca zdrową metodę jedzenia w upały. Mianowicie: rano coś skubnę albo i nie, przez cały dzień prawie nic, no może lody… a wieczorem… A wieczorem, jak już się ochłodzi, to wtedy zaczynamy prawdziwą ucztę! Aby uniknąć wieczornego obżarstwa (nie bójmy się tego słowa :P), proponuję, by jednak w ciągu dnia sięgnąć, po sprawdzone przekąski na upały.

Latem jedzenie musi być lekkostrawne i ochładzające, ale także zawierać w sobie cenne składniki odżywcze. Niestety nie da rady przelecieć całych wakacji na sorbetach owocowych… choćby z uwagi na zawarty w nich cukier! No chyba, że sami produkujemy lody, to co innego. Pamiętajcie jednak, że cukier, tak jak i sól, wpływa na zatrzymywanie wody w organizmie i powstanie obrzęków.

Co zatem włożyć do swojego lunchboxa, aby jednak przekąsić coś w ciągu dnia?
Na dzień dobry warto pamiętać o produktach bogatych w potas, gdyż wpływa on na gospodarkę wodną organizmu. Do tej grupy zaliczymy m.in.: pomidory, cykoria, seler, korzeń pietruszki, ziemniaki gotowane na parze. Gdy dodamy do tego paprykę, oliwki i sałatę, to z tych produktów w mig przyrządzimy proste, ale pożywne sałatki.

Obok przygotowania sałatek warto poświęcić kilka minut na przyrządzenie smacznych koktajl. Możemy zmiksować niemalże wszystko! Niezwykle orzeźwiające są napoje, których bazę stanowi seler naciowy, natka pietruszki czy jarmuż. Do tego dorzucamy troszkę awokado i ulubione owoce! W lato sprawdzi się z pewnością melon czy arbuz. Aby koktajl był bardziej sycący, warto dodać także banana!

Trzecią opcją na przekąski na upały są po prostu świeże owoce i warzywa!

Marchewki czy ogórki pokrojone w słupki, połówki rzodkiewek, plastry kalarepy

Truskawki, maliny, grejpfruty, pomarańcze. W tak łatwy sposób zapewnimy sobie porcję witamin i składników mineralnych, nawodnimy organizm, a wieczorem unikniemy wilczego głodu!

Trzy proste „dania”, które zatroszczą się o nasz organizm. Czyż nie warto poświęcić na ich przygotowanie kilku minut i cieszyć się zdrowiem i energią przez cały dzień?

 

Podziel się...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page

Komentarze